Bedrijfslogistiek & interim finance management +32 483 47 70 76 luc.symoens@comfiable.be

Onze diensten

Com.Fi.Able is de betrouwbare partner van KMO’s voor de interne boekhoude situatatie. We zijn werkzaam tussen Gent en Antwerpen, zowel via tijdelijke als doorlopende opdracht. Onderstaand geven we u alvast een beknopte samenvatting van onze voornaamste taken. Bent u overtuigd? Of heeft u nog een aantal bijkomende vragen? Aarzel niet om vrijblijvend contact op te nemen.

Interim Finance management

Het kan al eens gebeuren dat uw financieel manager tijdelijk uitvalt, of dat u als bedrijfsleider zelf wegens omstandigheden even niet in staat bent uw eigen financiën op te volgen. In dergelijke gevallen kan Com.Fi.Able tijdelijk inspringen. We bakenen samen de scope van de opdracht duidelijk af en kunnen vervolgens geheel vanuit eigen kantoor, of op uw kantoor aan de slag.

Professionele forecasting

Door het controleren van de financiële flow en het uitvoeren van kostenanalyses, kan Com.Fi.Able accurate prospecties opmaken voor een specifieke horizon. Met de rapporten kunnen we aan de slag om de bedrijfskosten beter te handhaven.

Intern fin. beheer

Com.Fi.Able helpt bij de kwartaal- en/of jaarlijkse opvolging van uw boekhouding, op tijdelijke of permanente basis. Bij voorkeur werken we vanuit uw bedrijf, zodat we vlot ingewerkt raken in uw bedrijf en sector en samen met u kunnen zoeken naar de mogelijkheden tot fiscale optimalisatie.

Business rapportering

Meten is weten - de gevleugelde uitspraak die aan de basis ligt van rapportering. Com.Fi.Able bouwt een rapporteringstool-op-maat uit voor het bedrijfsmanagement. Een dergelijke tool geeft zicht op de cash flow voor de eerstkomende maanden, zodat u onmiddellijk kan bijsturen waar de kosten uit de hand dreigen te lopen.

Zakelijke budgettering

Om te weten welke investeringen u kan (of moet) maken, is een budgettering op maat van uw bedrijf onontbeerlijk. Com.Fi.Able maakt de begroting voor u op volgens afgesproken tijdsspanne, zodat u weloverwogen beslissingen kan maken en uw budgetten wijselijk kan besteden.

ERP implementatie

ERP staat voor Enterprise Resource Planning en bevat de administratie van de volledige onderneming. Dus niet enkel de boekhouding, maar ook de ver- en aankoopadministratie, magazijnbeheer én personeelsadministratie. ERP is m.a.w. het digitale hart van de onderneming. Mits uitbreiding met een digitaal goedkeuringsplatform, kan u uw bedrijf volledig vanop afstand opvolgen en besturen.

Afgestemd op uw sector

Elke sector kent zijn eigen besognes. Wij zijn erop gericht ons stapsgewijs in uw bedrijf in te werken zodat uw financiële doelstellingen met precisie en volgens realistische termijnen werkelijkheid worden. Hieronder een overzicht van de voornaamste stappen die we doorlopen.

Kennismaking en dataverzameling

Een uitgebreide kennismaking helpt ons de scope van uw vraag en professionele doelstellingen te identificeren. Vervolgens duiken we middenin het dagdagelijks reilen en zeilen van uw bedrijf en verzamelen alle nodige data om de juiste diagnose te kunnen stellen. Dit is de oriënterende fase.

Plan van aanpak

Na het verzamelen van de interne data, nemen we een stap terug: dit is de analytische fase. We gaan dienstoverschrijdend de cijfers interpreteren en de eventuele knelpunten en/of opportuniteiten benoemen om zo tot een concreet plan van aanpak te komen, gekoppeld aan termijnen.

Implementatie en opvolging

In de laatste fase gaan we over tot uitvoering, waarbij we gaandeweg ook monitoren of met de getroffen maatregelen de beoogde trend wordt ingezet. We zijn steeds transparant in onze communicatie en schaven de strategie in samenspraak bij waar en indien nodig.